Świat reklamy rozwija się dynamicznie, Czy samodzielne projektowanie reklamy to dobry pomysł? Jak wybrać odpowiedni projekt reklamy? Każdy produkt oferuje inną opcje. Są produkty których nie trzeba reklamować albo jest to bardzo rzadki przypadek np. warzywa i owoce.
- Niepowtarzalność w reklamie
- Co łatwo reklamować?
- Co trudno reklamować?
1. Niepowtarzalność w reklamie
Jednym z kryteriów dobrej reklamy jest wyszukanie w produkcie niepowtarzalnych cech. Przekonać klienta do spróbowanie konkretnego produktu jest dosyć prosto, jeśli uda się nam pokazać w produkcie znaczące różnice trafiliśmy w sedno.
Tak się składa że w dzisiejszych czasach produkty jak np. pasty do zębów, kosmetyki, płyny do prania, odróżniają się między sobą w małym stopniu. W roku 1979 Cohen i Watson przeprowadzili eksperyment w którym obserwowani z zamkniętymi oczami mieli smakować swoje najlepsze piwo oraz palić ulubione papierosy.
Ulubione marki piwa i papierosów były wymieszane z innymi którymi na co dzień nie mieli styczności. Badani mieli po smaku odnaleźć ich własną markę. Jak się domyślasz obie grupy miały z tym kłopot I nie udawało im się rozpoznać prawidłowo.
Co oznacza że między tymi produktami jest bardzo mała różnica właściwie zatarła się do tego stopnia że jest niezauważalna przez zwykła osobę. Cały trik tkwi w przygotowaniu. Projekt reklamy musi odnaleźć niespotykane dotąd cechy i przedstawić je w atrakcyjny sposób.
Niejako podaje się klientowi na tacy ładnie przygotowane, określone zalety. Wytworzenie oryginalności danego produktu to proces ważny w kontekście kreowanie nowej marki. I to właśnie dzięki niej potencjalny klient podświadomie uzasadnia zakup.
2. Co łatwo reklamować?

Dużo łatwiejsze zadanie jest kiedy projekt reklamy dotyczy produktu który jest jeszcze nowy i relatywnie potrzeba jego posiadania nie jest jeszcze powszechnie przyjęta. Było tak kiedy powstały pierwsze smartfony z całym ekranem dotykowym.
Dlatego projektowanie reklamy dla nowinek technologicznych, szczególnie w pierwszej fazie po ich powstaniu jest prostsze. Produkty fizyczne stosunkowo łatwo jest zareklamować. Weźmy np. oliwę z oliwek produkt spożywczy powszechnego zastosowania a jednak dale ogromne możliwości zaprojektowania kreatywnej reklamy.
3. Co trudno reklamować ?

Jeśli zamierzasz sprzedawać ubrania nie będzie łatwo. Rynek jest przepełniony tą branżą. Chociaż zapotrzebowanie jest ogromne, wejście na rynek jest trudne.
Co ważne wyszukujemy jednak niepowtarzalnych ubrań a przynajmniej tak nam się wydaje że natrafiliśmy na cos oryginalnego. Krótkie linie stylizacyjne dają możliwość otrzymania niepowtarzalnego produktu. Tak działa nasz umysł – nie chcemy chodzić w tym samym co inni.
Sytuacja kiedy widzimy inną osobę w tym samym ubraniu jest niezręczna dla obu. Projekt reklamy dla branży fashion wymaga większej kreatywności, zachowania spokoju i długoterminowych celów. Daj się poznać.
Jeśli interesuje cię wykonanie projektu skutecznej i kreatywnej reklamy zapraszam do złożenia zapytania, odpowiedź otrzymasz w ciągu 1h.