Projektowanie katalogów

Aktualnie projektowanie katalogów reklamowych to kolejny ważny element układanki. Dobry katalog potrafi stawić czoła konkurencji.

Zobacz jakie warunki powinien spełnić katalog reklamowy żeby był skuteczny

  1. Powinien być zauważony
  2. Musi zainteresować
  3. Konsument musi mu uwierzyć
  4. Musi wzbudzić pożądanie
  5. Sprzedaż
  6. Przekonanie
  7. Satysfakcja

Proces realizacji projektu katalogu reklamowego

  1. Co otrzymam?
  2. Wycena
  3. Przebieg współpracy
  4. Zobacz wykonane już projekty dla innych firm

REALIZACJE

Zobacz kilka wykonanych katalogów w wersji elektronicznej

SOSNOWSKI

KATALOG PRODUKTOWY

ALLANDO

KATALOG USŁUGOWY

STREFA INŻYNIERA

KATALOG REKLAMOWY

AMBERTIC

KATALOG PRODUKTOWY

WOOD FOR YOU

KATALOG PRODUKTOWY

LED ALLANDO

KATALOG USŁUGOWY

PROJEKTOWANIE KATALOGÓW REKLAMOWYCH  W 7 PUNKTACH

  1. Powinien być zauważony

Pierwsze etap to zwrócenie uwagi na produkt. Już na tym etapie staramy się przedstawić jakąś korzyść, zaletę w kreatywny sposób.

Mamy do tego okładkę. Bardzo często spotykam się z sytuacją kiedy na okładce ma się pojawić tylko jakieś ogólne zdjęcie które jest oczywiście branżowe ale nie powoduje efektu wow! lub przynajmniej zwrócenia uwagi.

A to jest właśnie ten moment który zadecyduje czy konsument po niego sięgnie. Nie powinno się odpuszczać żadnego z etapów, wszystkie muszą być wykonane na 110 %. Innej drogi nie ma. Projektowanie katalogów powinno odbywać się w sposób przemyślany. Jeśli zaczniemy bagatelizować projektowanie katalogu już na samym początku reszta choćby nie wiadomo jak była dobra straci w oczach konsumenta. A właściwie to nawet się w nich nie pojawi.

2. Musi zainteresować

Jeśli już mamy chwilową uwagę trzeba wykorzystać to monet. Suche dane, schematyczne opisy, powtarzające się właściwości usług/produktów to nudna lektura.

Z osobistych analiz które przeprowadziłem z najzwyklejszych ulotek wrzucanych do skrzynki. Zastanów się ile z nich po wyciągnięciu ze skrzynki odłożyłeś na stół w domu lub przeczytałeś w całości. Taka forma zwrócenia uwagi to ciekawy eksperyment.

Chociaż to masowa forma reklamy to jednak zdarzają się perełki które przyciągają uwagę w 1-3 sekundy ! Tyle w przybliżeniu mamy czasu zanim ktoś odwróci wzrok w innym kierunku.

Co to oznacza? Koniec sprzedaży a przecież jeszcze nawet się nie zaczęła. Projekt okładki katalogu powinien być tak przygotowany żeby wystarczyła chwila na jego interpretacje. 10 sekund to za długo. Na taki zabieg i komfort czasowy otrzymujemy dopiero na kolejnych stronach.

3. Konsument musi mu uwierzyć

Jesteśmy już dalej, konsument zauważył nasz katalog, otworzył go i czyta. Etap 3, mamy więcej czasu, nie oznacza to jednak ze już teraz sprzedajemy. Ogromnym błędem na tym etapie jest zachęta do kupna. To nie jest odpowiednie moment kiedy opisujemy zalety, cechy, właściwości.

Jeśli chcesz przedstawić produkt w wybujały sposób odpuść sobie, nikt w to nie uwierzy w dzisiejszych czasach.

Nawet jeśli posiadasz usługi, produkty które są nowe i mało znane a ich cechy można nazwać jako nowatorskie, ponadprzeciętne, najlepsze w Polsce a może na świecie przystopuj z takimi określeniami jeszcze na chwilę. Racjonalne i wiarygodne opisy, porównani, to moment alby je wykorzystać.

To nie miejsce za szczegółowe techniczne opisy. Proste trafne określenia, nie warto używać zawiłych  i rozbudowanych zwrotów to nie instrukcja obsługi.

4. Musi wzbudzić pożądanie

A po co to komu? To równie ważny etap, nie będzie błędem jeśli powiem ze najważniejszy. Treść powinna być tak przygotowana żeby konsument zaczął odczuwać potrzebę posiadania.

Innymi słowy mówiąc musimy sformułować treść która wciągnie konsumenta. Przedstawiamy w ciekawy sposób takie dane na temat produktu które np. realnie potrafią spełnić oczekiwania, podnieść komfort życia, odciążyć od codziennych czynności.

To bardzo ogólne przykłady które pokazują pewien schemat przygotowania treści i jak przebiega  projektowanie katalogów ale i nie tylko w nim. Ten etap to kreowanie i wzbudzenie nieznanych jeszcze potrzeb konsumenta.

5. Sprzedaż

I w końcu przechodzimy do sedna wszystkich kroków sprzedaż. Kiedy już nie jako przygotowaliśmy konsumenta do zakupów możemy przedstawić co mamy do zaoferowania.

Agresywne zwroty jak „Kup teraz!”, lub „Taka okazja już nie nadarzy! Możemy zniweczyć nasza wcześniejszą „ciężką pracę”. 

Tak, przygotowani takiej oferty to nie jest łatwe zadanie. Jeśli tak by było każdy sprzedawałby wszystko w ogromnych ilościach a jednak tak nie jest i nie byłby potrzebny taki zwrot jak projektowanie katalogów.

Próbując kogoś naciągnąć przez ładnie opisy, slogany bo i tak może się zdarzyć że rzeczywiście sprzedamy, to na pewnie nie ma co liczyć na powrót takiej osoby w przyszłości ani na pozytywne opnie o naszym produkcie.

A nie po to poświęcamy tyle czasu na odpowiednie przygotowanie oferty żeby na ostatniej prostej spalić wszystkie mosty.

6. Przekonanie

Sprzedałeś? Super ale to nie koniec. Przygotowując inne oferty dalej należy uzmysławiać konsumenta ze podjąć odpowiednią decyzje w poprzednich zakupach. To nie jako oznaka troski i podziękowania.

7. Satysfakcja

Pojawia się dopiero wtedy jeśli rzeczywiście zakup będzie przydatny i trafiony i np. cechy jakie były opisane jest są realne i maja faktyczny wpływ i odzwierciedlenie w dniu codziennym.

Dzięki temu mamy szanse zareklamowania produktu już nie przez nas ale przez naszego klienta który będzie go zachwalał w gronie swoich znajomych.

Niejednokrotnie chwalimy się posiadanymi rzeczami jakie to nie są wspaniale, chociaż wcześniej nie były nam zupełnie potrzebne a nawet nie wiedzieliśmy o ich istnieniu. Nazywam to „sprzedaż doskonała”.

PRZEBIEG REALIZACJI

  1. WYCENA PROJEKTU KATALOGU

 

Nieograniczona ilość propozycji do wyboru.
– Jak to rozumieć?
Otrzymasz propozycje jednej strony w trzech stylach. I jeśli dany styl będzie odpowiadał twoim założeniom, reszta stron zostanie tak wykonana.

Jeśli natomiast nie będzie Ci odpowiadać przygotuje kolejną propozycję.

Cena jest ustalana w zależności od ilości stron, terminu wykonania, zaawansowania projektu.

  1. Wersja standard:
    – Ceny zaczynają się już od 30 zł/str. przy małym nakładzie pracy i standardowym terminie.
  2. Przy znacznie bardziej zaawansowanych pracach graficznych 50 zł/str. i standardowym terminie.
  3. Gdy potrzebny jest termin expresowy 65 zł/str
  4. Okładka 150 zł

CO OTRZYMAM?

  1. Katalog w wersji do druku.
  2. Lekka wersja do przesyłania
    e-mailem, lub umieszczenia na stronie www.
  3. Pełne wsparcie podczas procesu przesyłania plików do drukarni

PRZEBIEG WSPÓŁPRACY

DO PRZYGOTOWANIA KATALOGU POTRZEBUJĘ KILKU INFORMACJI:

Na początek proszę o opisanie
w e-mailu: marek@afiszu.pl telefonicznie: 880 907 164 główne cele katalogu.

Przesłanie materiałów:

– treść ( jeśli jej nie ma zostanie przygotowana)

– zdjęcia

– wykresy, dane…

W standardowym terminie 4 dni (lub jeśli potrzebny jest termin expresowy 1 dzień proszę o taką informację) zostaną przygotowane 3 propozycje stron.
Po ich przesłaniu oczekuje na informację zwrotną.

Zamów darmową wycenę

Wraz z darmową wyceną katalogu otrzymasz również darmową próbną stronę

Marek Pruszkowski

Creative graphic designer

tel.

+48 880 907 164

e-mail

marek@afiszu.pl

© Wszystkie prawa zastrzeżone

Made with ❤ by Afiszu.pl