Jest wiele technik i wytycznych które mówią jak powinno wyglądać logo. Skupię się na jednej cesze która daje finalnie bardzo interesujący rezultat. Negatywna przestrzeń w logo.
Ten rodzaj to połączenie np. dwóch symboli, dwóch liter, cyfr w jeden sygnet. Sam projekt wygląd na bardzo prosty i taki jest oczywiście finalny zamysł projektanta. Natomiast jest to opcja która wymaga większej a właściwie innej uwagi niż przygotowanie jednego symbolu. Nie umniejszając wagi logo z jednym symbolem.
Negatywna przestrzeń w logo
Kiedy zastanawiamy się jak powinno wyglądać logo – dobrym posunięciem jest już w fazie wymyślania nazwy zastanowić się czy jest opcja wykorzystania tej techniki. Na jakiś styl trzeba się zdecydować.
Czyli jak szachista warto zaplanować kilka ruchów do przodu i wykorzystać ten czas na wspólne omówienie z projektantem czy ma jakiś pomysł niż wymyślanie nazwy na szybko byle była. Grafik coś wymyśli, jakoś to będzie.
Logo dla kancelarii prawnej

Na warsztat weźmy logo dla kancelarii prawnej BSK Legal. Występuje tam połączenie liter małego „b” i „S” które są pierwszymi literami od nazwisk. Wybór odpowiedniej czcionki był w tym zadaniu kluczowym aspektem. Trafnie przygotowany mootboard pomógł poruszać się w wyznaczonym kierunku. Nie jest wymogiem ale projekt logo dla kancelarii często zawiera skrót od imienia lub nazwiska.
Przestrzeń w logo też da się wykorzystać

Inny przykład logo Top Hunter. Do przygotowania sygnetu w logo użyte zostały litery „T” oraz „H”. Na pierwszy rzut oka nie widać niczego szczególnego ale przyglądając się dokładniej widać litery które układają się w głowę geparda. Litera „T” tworzy oczy i nos, „H” boczną część głowy i pysk.
Proste logo w swoim wyglądzie a zarazem kreatywne. Wykorzystanie miejsca w przestrzeni dwuwymiarowej która z reguły opowiada jedną historię.
Jaki kierunek projektu logo wybrać?
Podałem ten przykład ponieważ z osobistego punktu widzenia przystępując do projektowania logo podejmuję taką próbę. Sprawdzam czy charakterystyka logo nadaje się to tego typu wersji. Mogę śmiało powiedzieć że to już nieodłączny proces weryfikacji przy większości projektach logo. Nawet jeśli logo spełnia określone założenia, dochodzi pomysł i wymagania klienta które potrafią zmienić przebieg pracy o 180 stopni. I pytanie czy brnięcie na siłę do celu który spełni tylko oczekiwania grafika a nie klienta jest celowe.
W końcu powiedzenie klient nasz Pan nie wzięło się z powietrza. Nie zawsze zlecający ma racje, dochodzi nurtująca kwestia gustu która spędza sen z powiek niejednego projektanta logo. Nawet jeśli projekt logo nadaje się do wykonania w określonym stylu, po za wymaganiami klienta trzeb kierować się rozwagą. Projektowanie logo to nie spełnianie życzeń a wybory i decyzyjne które trzeba będzie zlecającemu zaprezentować i odpowiednio wytłumaczyć.
Szybka i darmowa wycena na projekt logo. Poznaj cały proces realizacji logo od przesłania informacji do otrzymania finalnej wersji.