Z CZEGO
SKŁADA SIĘ
IDENTYFIKACJA
WIZUALNA?

  1. Nazwa firmy.
  2. Czym będzie lub zajmuje się firma? Na tym etapie przydatne będą katalogi branżowe, opisy.
  3. Zdjęcia, strony internetowe konkurencyjnych usług, produktów.

Główne składowe identyfikacji to:

  • typografia
  • symbolika
  • kompozycja barw
  • kształt
  • obraz
  • fotografia
  • ikony

Główne składowe identyfikacji to:

  • typografia
  • symbolika
  • kompozycja barw
  • kształt
  • obraz
  • fotografia
  • ikony

ODPOWIEDNIE ZASTOSOWANIE I POŁĄCZENIE TYCH WARSTW TWORZY SPÓJNY I INDYWIDUALNY OBRAZ

  • Księga identyfikacji Wizualnej

Można powiedzieć że to “wizualna instrukcja obsługi”

Zawiera szczegółowe wytyczne np.

  • poprawne umieszczanie logo na środkach przekazu
  • zachowywanie odstępów od innych elementów
  • sąsiedztwo kolorystyczne
  • tła dozwolone i niedozwolone
  • zachowanie odpowiednich proporcji logo względem innych elementów
  • korzystanie wyłącznie z barw firmowych
  • użycie tylko wyznaczonych czcionek oraz ich prawidłowe proporcje

W CZYM POMAGA 
IDENTYFIKACJA
WIZUALNA?

Identyfikacja wizualna tworzy  pierwszy kontakt. Można śmiało porównać ją do ubrania. Każdy wie jak ubranie powinno wyglądać. 

W zależności od miejsca gdzie się wybieramy strój jest odpowiednio dopasowany. Dlatego tak ważne jest  dobre pierwsze wrażenie.

W dużym skrócie ujmując dobrze skomponowana identyfikacja wizualna powinna w sobie zawierać coś odróżniającego, zapamiętywalnego, przyjemnego dla oka. 

Identyfikacja musi pokazać markę w jej prawdziwym świetle, nie ma tu miejsca za ukrywanie.

KOSZT IDENTYFIKACJI
WIZUALNEJ

Ustalenie ceny w identyfikacji wizualnej to kwestia indywidualna. Niestety nie ma stałego cennika. Wszystko zależy od:

  • postawionych celów przez klienta
  • doświadczenia wykonawcy
  • stworzenia strategii

Przedział cenowy:

  • od 1000 zł za logo, wizytówkę, papier firmowy, wybór projektu opiera się tu na walorach estetycznych
  •  od 5000 zł za logo + księga znaku, typografia, kolorystyka, motyw graficzny, papier firmowy, wizytówka, ikony
  • od 8000 zł motyw przewodni ukierunkowany do konkretnych odbiorców, ustalenie tonu komunikacji, stworzenie indywidualnych skojarzeń, logo + księga identyfikacji wizualnej, typografia, kolorystyka, motyw graficzny, papier firmowy, wizytówka, ikony, dobór stylu fotograficznego

PODSTAWOWE PYTANIA

Co powinien zawierać Brief?

  • opis o firmie oraz jej historia;
  • do jakich klientów/odbiorców będzie trafiać;
  • przedstaw produkty lub usługi na których planujesz się skupić;
  • jaki jest rynek wokół
  • jak widzisz konkurencję;
  • konkurencyjne marki
  • jakie planujesz drogi docierania do klienta;
  • jaki masz plany na przyszłość/rozwój;