Z CZEGO SKŁADA SIĘ
IDENTYFIKACJA
WIZUALNA?

Główne składowe identyfikacji to:

  • typografia
  • symbolika
  • kompozycja barw
  • kształt
  • obraz
  • fotografia
  • ikony

ODPOWIEDNIE ZASTOSOWANIE I POŁĄCZENIE TYCH WARSTW TWORZY SPÓJNY I INDYWIDUALNY OBRAZ

  • Księga identyfikacji Wizualnej

Można powiedzieć że to “wizualna instrukcja obsługi”

Zawiera szczegółowe wytyczne np.

  • poprawne umieszczanie logo na środkach przekazu
  • zachowywanie odstępów od innych elementów
  • sąsiedztwo kolorystyczne
  • tła dozwolone i niedozwolone
  • zachowanie odpowiednich proporcji logo względem innych elementów
  • korzystanie wyłącznie z barw firmowych
  • użycie tylko wyznaczonych czcionek oraz ich prawidłowe proporcje

KOMPOZYCJA TYPOGRAFIA SYMBOLIKA

W CZYM POMAGA 
IDENTYFIKACJA
WIZUALNA?

Identyfikacja wizualna tworzy  pierwszy kontakt. Można śmiało porównać ją do ubrania. Każdy wie jak ubranie powinno wyglądać. 

W zależności od miejsca gdzie się wybieramy strój jest odpowiednio dopasowany. Dlatego tak ważne jest  dobre pierwsze wrażenie, które potrafi otworzyć drogę.

W dużym skrócie ujmując dobrze skomponowana identyfikacja wizualna powinna w sobie zawierać coś odróżniającego, zapamiętywalnego, przyjemnego dla oka. 

Identyfikacja musi pokazać markę w jej prawdziwym świetle, nie ma tu miejsca za ukrywanie.

 

KSZTAŁT OBRAZ FOTOGRAFIA

KOSZT IDENTYFIKACJI
WIZUALNEJ

Ustalenie ceny w identyfikacji wizualnej to kwestia indywidualna. Niestety nie ma stałego cennika. Wszystko zależy od:

  • postawionych celów przez klienta
  • doświadczenia wykonawcy
  • stworzenia strategi

Przedział cenowy:

  • od 1000 zł za logo oraz wizytówkę, wybór projektu opiera się tu na walorach estetycznych
  •  od 5000 zł za logo + księga znaku, typografia, kolorystyka, motyw graficzny, papier firmowy, wizytówka, ikony
  • od 8000 zł motyw przewodni ukierunkowany do konkretnych odbiorców, ustalenie tonu komunikacji, stworzenie indywidualnych skojarzeń, logo + księga identyfikacji wizualnej, typografia, kolorystyka, motyw graficzny, papier firmowy, wizytówka, ikony, dobór stylu fotograficznego

PODSTAWOWE PYTANIA

Co powinien zawierać Brief?

  • opis o firmie oraz jej historia;
  • do jakich klientów/odbiorców będzie trafiać;
  • przedstaw produkty lub usługi na których planujesz się skupić;
  • jaki jest rynek wokół
  • jak widzisz konkurencję;
  • konkurencyjne marki
  • jakie planujesz drogi docierania do klienta;
  • jaki masz plany na przyszłość/rozwój;